BLIS blev stiftet den 2. November 1990 ud fra et stort behov for denne sportsgren i Blistrupområdet. Gennem årene har vi arbejdet for at give især børn og unge i lokalområdet et aktivt fritidsliv med vores fælles interesse hesten/ponyen i centrum.

Vi har ca. 30 medlemmer, hvoraf en stor del er under 25 år. BLIS er medlem af Dansk rideforbund, og tilknyttet idrætsunionen i Gribskov Kommune.

BLIS arrangerer ofte små ridestævner, hvor børn og unge kan afprøve deres spirende færdigheder. Her er hjælp at hente, så de lærer kulturen og reglerne i konkurrenceridning, som er meget logiske, når man bare kender dem, men som indebærer mange overraskelser for begynderen.
Den gode og rummelige atmosfære som præger rideklubben, kommenteres ofte af gæster, når de kommer til rideklubbens små stævner.
Gennem årene har klubben desuden lavet skovture og arrangementer ved højtiderne. Dertil kommer også sociale arrangementer for både børn og voksne.
En klub på under 30 medlemmer har forholdsvis store udgifter, hvis de måles pr. medlem. Klubben er dog så heldig, at familien Pollas stiller deres ejendom til rådighed kvit og frit. Her har klubben opstillet spring, sekretariatsvogn, kantinevogn, og en lille hytte.
Alt sammen ting og sager, som klubben gennem årene har søgt kommunens idrætsunion om. Alle disse ting har været med til at stabilisere klubben, så den i dag er konsolideret, og stadig funderet i breddesporten.

Del siden